ΓυναίκαΠρωτοσέλιδο10 Διατροφικά Tips για τις ημέρες των Χριστουγέννων!

Οι μέρες των εορτών είναι ημέρες χαράς και χαλάρωσης με την οικογένεια και τα αγαπημένα μας πρόσωπα!
Είναι λογικό αυτήν την περίοδο να μην ακολουθήσουμε πιστά ένα εβδομαδιαίο διαιτολόγιο καθώς θα υπάρξουν αρκετά γιορτινά τραπέζια στα οποία θα παρευρεθούμε!
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεχάσουμε τις καλές μας διατροφικές συνήθειες και να το παρακάνουμε μόνο και μόνο επειδή θα υπάρχει πληθώρα διαφόρων φαγητών, εδεσμάτων και ποτών.
Πάμε λοιπόν να δούμε πως μπορούμε να μείνουμε στα πλαίσια ενός ισορροπημένου υγιεινού προγράμματος διατροφής χωρίς να στερηθούμε το παραμικρό!
Ξεκινήστε την μέρα σας με ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, το οποίο θα σας δώσει ενέργεια και δεν θα σας αφήσει να φτάσετε στο τραπέζι πεινασμένοι. Έτσι θα κάνετε τια κατάλληλες υγιεινές επιλογές και θα αποφύγετε την πιθανότητα υπερφαγίας!
Μην παραλείψετε τα ενδιάμεσα σνακ, με σκοπό να γλιτώσετε θερμίδες έτσι ώστε να φάτε πιο μεγάλη ποσότητα στο γιορτινό τραπέζι. Τα snacks σας βοηθούν να διατηρήσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας σταθερά. Με αυτό τον τρόπο συμβάλλουν στον καλύτερο έλεγχο της πείνας. Έτσι, θα ελέγξετε πιο εύκολα την ποσότητα φαγητού που θα καταναλώσετε και είναι λιγότερο πιθανόν να ξεφύγετε.
Ακολουθήστε τον κανόνα του πιάτου για το κυρίως γεύμα. Χωρίστε το πιάτο σας νοητά στη μέση και γεμίστε το μισό με σαλάτα, η οποία μπορεί να είναι όλα τα λαχανικά είτε ψητά, είτε βραστά, είτε ωμά. Συμπληρώστε το ¼ του πιάτου με κάποια πηγή πρωτεΐνης, όπως κρέας, κοτόπουλο, αυγό, τυρί ή/και γέμιση. Το άλλο ¼ του πιάτου σας που έμεινε ελεύθερο μπορεί να συμπληρωθεί με αμυλούχους υδατάνθρακες, ρύζι, πατάτες, ζυμαρικά, ψωμί, πίτα.
Καταναλώστε το αλκοόλ με μέτρο, αφού τα περισσότερα ποτά περιέχουν αρκετές θερμίδες. Επίσης, η προσθήκη αναψυκτικού στα ποτά αυξάνει την θερμιδική τους αξία.
Προσπαθήστε να αποφύγετε τα αλμυρά snack, όπως πατατάκια ή αλατισμένους ξηρούς καρπούς αφού από τη μία περιέχουν αρκετές θερμίδες και από την άλλη σας κάνουν να διψάτε και να καταναλώνετε περισσότερο από το ποτό σας.
Καταναλώστε γλυκά με έξυπνο τρόπο. Καταναλώστε το γλυκό σας πάντα μετά από το γεύμα ή μετά από το snack, αφού έτσι θα είναι πιο εύκολα να ελέγξετε την ποσότητα αλλά και να καταναλώσετε το γλυκό για την απόλαυση και όχι για να χορτάσετε.
Ελέγξτε το ρυθμό με τον οποίο τρώτε. Οι περισσότεροι με το που κάτσουν στο τραπέζι ξεκινούν το φαγητό τους τρώγοντας αρκετά γρήγορα. Μασώντας τις μπουκιές μας πιο αργά δίνουμε χρόνο στον εγκέφαλο μας να αντιληφθεί στο σωστό χρόνο το αίσθημα του κορεσμού και έτσι αποφεύγουμε να καταλήξουμε με ένα βαρύ στομάχι το οποίο θα δυσκολευτεί πολύ να πέψει τον μεγάλο όγκο τροφής.
Προσπαθήστε να κινηθείτε όσο περισσότερο μπορείτε. Κάντε έναν περίπατο μετά το φαγητό ή την επόμενη μέρα και μην αφήσετε τον ελεύθερο χρόνο σας ανεκμετάλλευτο. Το περπάτημα θα βοηθήσει στην πέψη αλλά και θα δώσει στο σώμα σας ένα καλό κίνητρο να ξοδέψει ενέργεια.
Σε περίπτωση που υπάρχει μπουφές, δείτε πρώτα προσεκτικά τι προσφέρεται και μετά αφού αποφασίσετε τι πραγματικά θέλετε, γεμίστε το πιάτο σας αποφεύγοντας να δοκιμάσετε όλα τα πιάτα.
Επανέλθετε στο πρόγραμμα σας! Μην σκεφτείτε σε καμιά περίπτωση ότι αφού χαλάσατε το πρόγραμμά σας για λίγες ημέρες δεν πρέπει να συνεχίσετε την προσπάθεια που είχατε ξεκινήσει για να καταφέρετε τους στόχους σας. Μετά από τις γιορτινές μέρες επανέλθετε στις καλές διατροφικές σας συμπεριφορές και θυμηθείτε ποιος ήταν ο λόγος που ξεκινήσατε το πρόγραμμα διατροφής!

Καλά Χριστούγεννα & Καλές Γιορτές με υγεία!

Ευαγγελία Σπανού

Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Copyright 2021

Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Το περιεχόμενο της σελίδας καθώς και οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του εκδότη.
Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση περιεχομένου χωρίς έγγραφη άδεια.