Ο Ορειβατικός Περιηγητικός Όμιλος Πύλης στο Ξηροβούνι.

Στις 23/10/2022, μια φθινοπωρινή ηλιόλουστη Κυριακή ξεκινήσαμε την εξόρμηση μας για να απολαύσουμε τα μαγευτικά φθινοπωρινά τοπία της περιοχής μας. Λίγη ώρα μετά την Ανατολή του ηλίου μαζευτήκαμε στο Δημαρχείο της Πύλης όπου αναχωρήσαμε για το σημείο εκκίνησης το οποίο ήταν το εικόνισμα της Γκρόπας.  Ξεκινήσαμε τη διάσχιση της κορυφογραμμής, γνωστή στους ντόπιους ως «Λυκόραχη». Καθώς προχωρούσαμε μέσα στο δάσος οι περισσότεροι από εμάς απαθανατίσαμε με δεκάδες φωτογραφίες τα χρώματα της οξιάς μιας και ήταν μαγευτικά σαν να ήταν βγαλμένα από κινηματογραφική ταινία . Άλλωστε οι οξιές αυτήν την εποχή έχουν την τιμητική τους.

Δυτικά μας βρήκαμε τον βιότοπο της Κατούνας εξίσου όμορφο με το δικό της δάσος οξιάς. Ανατολικά μας τα λιβάδια της Γκρόπας και το πανέμορφο φαράγγι της Παλαιοκαρυάς .

Έπειτα από 2 περίπου ώρες φτάσαμε στην κορυφή Ξηροβούνι με υψόμετρο 1752μ.. Η θέα και η χαρά μας μοναδική αφού κάθε φορά είναι το ίδιο και περισσότερο καθώς γύρω μας βλέπαμε τα Άγραφα, το Αυγό, τη Λουπάτα και στο βάθος τον Κόζιακα, τον Ίταμο και εννοείται τον κάμπο των Τρικάλων. Αφού απολαύσαμε το κολατσιό μας και εννοείται βγάζοντας μερικές ακόμα φωτογραφίες, γεμάτοι ενέργεια πήραμε τον δρόμο της επιστροφής .

Στον γυρισμό η τελευταία μας στάση ήταν τα Στουρναρέϊκα για φαγητό. Κάτω από τον υπεραιωνόβιο γεροπλάτανο που κοσμεί την πλατεία συζητήσαμε για τις εντυπώσεις μας και φυσικά για την επόμενη περιπέτεια μας.