ΠολιτισμόςΟμιλία του Αρ.Κερασοβίτη στο 9ο Πανελλήνιο Συμπόσιο Επικούρειας Φιλοσοφίας.

Με έντονο τρικαλινό άρωμα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 9ου Πανελληνίου Συμποσίου Επικούρειας Φιλοσοφίας στο πολιτιστικό κέντρο Γέρακα το Σάββατο 09 και την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου.Φίλοι του Επίκουρου από όλη την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και ο Αριστοτέλης Κολοτές Κερασοβίτης,αντάμωσαν στον τόπο καταγωγής του Έλληνα φιλοσόφου,που αντιστοιχεί με τον αρχαίο Γαργηττό.

Η ομιλία του κ. Αριστοτέλη κυμάνθηκε σε δύο επίπεδα. Το πρώτο είχε να κάνει με την εχθρότητα που διαχρονικά αντιμετωπίζονται οι επικούρειοι λόγω της παρέκκλισης στον τρόπο σκέψης και τρόπος ζωής από τις καθιστικυίες αντιλήψεις και πεποιθήσεις. Συνέπεια αυτής της παρέκκλισης ήταν η θέσπιση στην αρχαιότητα από συντηρητικές και ολιγαρχικές κοινωνίες-πόλεις, κατάπτυστων νόμων όπως αυτός της Λύκτου, αρχαίας δωρικής πόλης στα σύνορα του νομού Λασιθίου και Ηρακλείου στην Κρήτη, με την οποία όπως μαρτυρεί ο Ρωμαίος ιστορικός του 2ο μ.χ αιώνα Κλαύδιος Αιλιανός, επιβάλλονταν στους επικούρειους βασανιστήρια που μας θυμίζουν την εποχή του Μεσαίωνα.

Στο δεύτερο προχώρησε σε διαχωρισμό της έννοιας του πολίτη και του ατόμου επισημαίνοντας τις διαφορές με το παράδειγμα της Ελβετίας, και αναφέρθηκε στην πολιτική-κοινωνική στάση που σύμφωνα με τη δική του άποψη είναι πρέπον να διέπει τους σημερινούς επικούρειους. Το τελικό συμπέρασμα του ήταν ότι όλες οι ιδέες μετατρέπονται σε αξίες μόνο όταν εφαρμόζονται σε πραγματικές συνθήκες, διαφορετικά παραμένουν απλές ιδέες χωρίς κανένα αντίκρισμα.

Οι κατάπτυστοι νομοι με τους οποίους επιβάλλονται βασανιστήρια κατά των Επικούρειων…"Απόσπασμα"Το χειρότερο όμως είναι οι πρακτικές βασανιστηρίων που επέβαλαν μέσω νόμων στους Επικούρειους και θυμίζουν Μεσαίωνα, όπως αυτός της Λύκτου, κρητικής-δωρικής πόλεως (στα όρια των σημερινών Νομών Λασιθίου και Ηρακλείου), ο οποίος περιληπτικά έχει ως εξής:«Θεσπίστηκε γραπτός νόμος στην Λύκτο να αποπέμπονται απ’ αυτήν οι Επικούρειοι, με αναγγελία της αποπομπής διά κήρυκος, διότι υποστηρίζουν την θηλυπρεπή, ποταπή και αισχρά διδασκαλία του Επικούρου. Προσέτι δε είναι πολέμιοι των θεών. Σε περίπτωση αφίξεώς τους στην Λύκτο, να δένονται σε κύφωνα πλησίον του κυβερνείου για χρονικό διάστημα είκοσι ημερών, αφού προηγουμένως περιχυθούν γυμνοί με μέλι και γάλα για να γίνουν τροφή μελισσών και μυγών. Επί παρελεύσεως του χρονικού αυτού διαστήματος να ρίχνονται στο γκρεμό ντυμένοι με γυναικεία ρούχα». Εντυπωσιάζει στην προκειμένη περίπτωση η προβλεπόμενη από τον νόμο βαρυτάτη και εξευτελιστική ποινή που επιβάλλεται στους Επικούρειους για την κοινωνική τους παρέκκλιση, τον τρόπο ζωής τους, μα πολύ περισσότερο εντυπωσιάζει η μαρτυρία ότι θεσπίσθηκε ειδικός νόμος από την πόλη της Λύκτου, που βάλλει ευθέως κατά ενός ολόκληρου φιλοσοφικού κινήματος, επιφέροντας την ποινικοποίησή του.

Gepostet von Aristotelis Kolotes Kerasovitis am Sonntag, 10. Februar 2019

Copyright 2020

Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Το περιεχόμενο της σελίδας καθώς και οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του εκδότη.
Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση περιεχομένου χωρίς έγγραφη άδεια.