Εικονική συνάντηση του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων στην Βουδαπέστη

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα M.E.D.E. υλοποιείται τη διετία 2018-2020 και συμμετέχουν σε αυτό μαθητές και εκπαιδευτικοί από άλλες τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες (Πορτογαλία, Λιθουανία, Ρουμανία και Ουγγαρία). Συντονιστικό σχολείο είναι το 2ο ΕΠΑΛ Τρικάλων. Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι να αυξηθεί η πολιτιστική συνείδηση των μαθητών μέσα από τη μουσειακή εκπαίδευση και να στηριχθεί με καινοτόμες πρακτικές στην ψηφιακή εποχή.

Η 5η και τελευταία συνάντηση των εταίρων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο “M.E.D.E. – Museum Education in a Digital Era (Η Μουσειακή Εκπαίδευση στη Ψηφιακή Εποχή)”  πραγματοποιήθηκε ως εικονική δραστηριότητα από 18-1-2021 έως 22-1-2021. Ο αρχικός προγραμματισμός της συνάντησης ήταν για τον Μάιο του 2020 με φυσική παρουσία των συμμετεχόντων στην Βουδαπέστη, όμως η πανδημία του Covid-19 δεν επέτρεψε να πραγματοποιηθεί στο συγκεκριμένο διάστημα, αλλά ούτε και το Φθινόπωρο – Χειμώνα του 2020-21 αν και είχε δοθεί παράταση του προγράμματος από τον εθνικό φορέα (ΙΚΥ).

Η εικονική δραστηριότητα έγινε με τη χρήση της πλατφόρμας Zoom. Η πρώτη ημέρα ξεκίνησε με χαιρετισμούς από τους Ούγγρους καθηγητές και μαθητές και ακολούθησε βίντεο από την πρώτη συνάντηση των εταίρων στα Τρίκαλα. Στη συνέχεια απεύθυναν χαιρετισμό οι Csaba Modos, ο συντονιστής της Ουγγρικής παιδαγωγικής ομάδας και Αβδελίδου Ελένη, η συντονίστρια ευρωπαϊκών προγραμμάτων του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων και συντονίστρια του προγράμματος MEDE. Οι μαθητές του σχολείου υποδοχής παρουσίασαν την πόλη της Βουδαπέστης και ακολούθησε κουίζ με την εφαρμογή kahoot για όλους τους συμμετέχοντες με τη βοήθεια των κινητών τους τηλεφώνων.

Τη δεύτερη ημέρα, μαθητές και καθηγητές παρακολούθησαν την παρουσίαση της Ουγγρικής Μουσειακής Γωνιάς. Οι μαθητές του σχολείου υποδοχής παρουσίασαν και μίλησαν για το σχολείο τους και τις δράσεις που υλοποιούν. Η συνάντηση έκλεισε με την προβολή του βίντεο από την 2η συνάντηση των εταίρων στην Πορτογαλία.

Η τρίτη ημέρα ξεκίνησε με την παρουσίαση της μουσειοσκευής, που είναι ένα από τα παραδοτέα του προγράμματος και συνεχίστηκε με διαδικτυακές δραστηριότητες που σχετίζονταν με την μουσειοσκευή όπως παζλ, παιχνίδια μνήμης, σταυρόλεξα κλπ. Η συνάντηση έκλεισε με την προβολή του βίντεο από την 3η συνάντηση των εταίρων στη Λιθουανία.

Την τέταρτη ημέρα οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν αρχικά το βίντεο από την 4η και τελευταία συνάντηση – με φυσική παρουσία – των εταίρων στη Ρουμανία. Στη συνέχεια ακολούθησε διαδικτυακή δραστηριότητα στο Jamboard, όπου οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κλήθηκαν να δημιουργήσουν το «Μουσείο του 21ου Αιώνα,  2000-2020» με τα σημαντικότερα, κατά τη γνώμη τους, αντικείμενα, περιγραφές και εικόνες. Η κάθε ομάδα παρουσίασε το «μουσείο» της στην ολομέλεια. Η συνάντηση τελείωσε με κουίζ στο kahoot με θέμα τον πολιτισμό στις 5 συμμετέχουσες χώρες.

Η πέμπτη και τελευταία ημέρα ξεκίνησε με την παρουσίαση από τον Αβδελίδη Ευάγγελο, καθηγητή του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων, του ψηφιακού μουσείου που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος MEDE.  Ακολούθησε εικονική περιήγηση στο ψηφιακό μουσείο, ενώ οι μαθητές δημιούργησαν ανά ομάδες αφίσες στο Jamboard με θέμα «οι καλύτερες αναμνήσεις του προγράμματος». Η συνάντηση τελείωσε με την online αξιολόγηση της εικονικής κινητικότητας.

Στην εικονική κινητικότητα συμμετείχαν καθημερινά πάνω από 150 άτομα, ενώ η παιδαγωγική ομάδα του 2ου ΕΠΑΛ,  αποτελούνταν από 40 μαθητές και 12 εκπαιδευτικούς.

Copyright 2024

Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Το περιεχόμενο της σελίδας καθώς και οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του εκδότη.
Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση περιεχομένου χωρίς έγγραφη άδεια.

Μέλος του eMedia