ΤΟ 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ «ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ» ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.

Ήτανε ξημερώματα της Πέμπτης 21ης Νοεμβρίου 2019, όταν ξεκινήσαμε από τα Τρίκαλα με προορισμό την πρωτεύουσα της Ελλάδας, την Αθήνα. Οι μαθητές της Τρίτης Γυμνασίου συγκεντρωθήκαμε μαζί με τους καθηγητές στις 6.30 π.μ  στο προαύλιο του σχολείου και περιμέναμε το λεωφορείο, με το οποίο θα αναχωρούσαμε. Η αναχώρηση πραγματοποιήθηκε στις 7.00 π.μ με τους μαθητές να μην δείχνουν διάθεση για ύπνο παρά μόνο για διασκέδαση.

Η πρώτη στάση πραγματοποιήθηκε σε ένα όμορφα τοποθετημένο Travel Stop, λίγο έξω από την πόλη της Λαμίας. Είχαμε την ευκαιρία να ξεκουραστούμε  και να φάμε το πρωινό μας. Έπειτα από παραμονή 20 λεπτών επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο για να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας. Αφού περάσαμε μέσα από πανέμορφα τοπία, φτάσαμε στην πόλη της Αθήνας και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή του Μοναστηρακίου κατά τις 11.30 π.μ.

Ακολούθησε η περιήγησή μας στους αρχαιολογικούς και στους ιστορικούς τόπους της περιοχής αυτής. Στις 12.00 το μεσημέρι μαθητές και καθηγητές επισκεφτήκαμε το υπερσύγχρονο μουσείο «Ψευδαισθήσεων». Η περιήγησή μας στο μουσείο έγινε κατά ομάδες. Το μουσείο περιελάμβανε περίεργα εκθέματα, καθώς ωστόσο και χώρους «ψευδαισθήσεων», στους οποίους το μάτι των ατόμων αντίκριζε μια εικονική πραγματικότητα. Η γενική εμπειρία που απέκτησαν τα παιδιά από αυτό το μουσείο ήταν πραγματικά ξεχωριστή και συνάμα απολαυστική και διασκεδαστική.

Αφού τελειώσαμε την περιήγησή μας σε αυτούς τους χώρους, είχαμε το χρόνο να παραμείνουμε στο κέντρο του Μοναστηρακίου, για να μπορέσουμε να γευματίσουμε. Έπειτα πήραμε το λεωφορείο στις 4.00 το απόγευμα με προορισμό το ξενοδοχείο «Stanley», όπου θα διανυκτερεύαμε. Πήραμε μαζί μας τις χειραποσκευές μας και οδηγήθηκαμε στη συνέχεια  από τους υπάλληλους του ξενοδοχείου στα δωμάτιά μας. Ακολούθησε δίωρη ξεκούραση, καθώς και τακτοποίηση των πραγμάτων μας. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η χαρά μας που θα συγκατοικούσαμε με τους φίλους μας για πρώτη φορά μακριά από το σπίτι μας, ήταν ζωγραφισμένη στα πρόσωπά μας.

Ενήμεροι, ότι θα πηγαίναμε να παρακολουθήσουμε θεατρική παράσταση και πιο συγκεκριμένα την παράσταση «Από Σμύρνη Σαλονίκη» στις 19.00, φροντίσαμε να είμαστε συνεπείς στο ραντεβού με τους καθηγητές μας για την αναχώρηση. Μετά από μία σύντομη διαδρομή με το λεωφορείο, φτάσαμε στον χώρο του θεάτρου. Αφού βγάλαμε εισιτήρια και οδηγηθήκαμε από τον ταξιθέτη στη θέση μας, περιμέναμε υπομονετικά τη στιγμή που θα ξεκινούσε η παράσταση. Η παράσταση ξεκίνησε στις 19.00 και οι μαθητές και οι καθηγητές ενθουσιάστηκαν και εντυπωσιάστηκαν από αυτήν. Το έργο ήταν κοινωνικό, δραματικό, βασισμένο σε πραγματικά ιστορικά γεγονότα, και συνάμα εκπαιδευτικό. Όταν τελείωσε η παράσταση, περιμέναμε ανυπόμονοι έξω από τα καμαρίνια των πρωταγωνιστών, για να βγάλουμε μαζί τους αναμνηστικές φωτογραφίες και να πάρουμε αυτόγραφα. Για μας, η εμπειρία αυτή ήταν αξέχαστη.

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην πλατεία Συντάγματος για να απολαύσουμε τη βραδινή μας βόλτα και να δούμε τη νυχτερινή όψη της Αθήνας. Τα λεωφορεία μας περίμεναν να μας πάνε στο ξενοδοχείο για να ξεκουραστούμε και να προετοιμαστούμε κατάλληλα για την επόμενη ημέρα.

Η δεύτερη μέρα της εκδρομής ξεκίνησε με πρωινό στο ξενοδοχείο. Ο μπουφές ήταν πλούσιος σε γεύσεις που κάλυπτε μέχρι και τον πιο απαιτητικό. Λίγο μετά τις 9.00 π.μ, αναχωρήσαμε οριστικά από το ξενοδοχείο και κατευθυνθήκαμε με το λεωφορείο στον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Ανεβήκαμε ως το θέατρο του Ηρώδου του Αττικού και εκεί ο φιλόλογος της τάξης μας κ. Μιχαλάκης μας μίλησε για την ιστορία του θεάτρου, αλλά και για τις δράσεις που πραγματοποιούνται εκεί σήμερα. Έπειτα, προορισμός μας ήταν το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος». Εκεί περιηγηθήκαμε στους χώρους του και θαυμάσαμε την πλούσια Εθνική Βιβλιοθήκη, τη Λυρική Σκηνή, απολαύσαμε τη θέα της Αθήνας από το Φάρο και παρακολουθήσαμε το θέαμα που πρόσφεραν τα σιντριβάνια με συνοδεία μουσικής.

Έπειτα, επισκεφθήκαμε την πλατεία Συντάγματος και τη Βουλή των Ελλήνων. Η επίσκεψη στη Βουλή ήταν και ο βασικός σκοπός της εκδρομής μας στην Αθήνα. Το επιβλητικό κτήριο της Βουλής των Ελλήνων έχει μακρά ιστορία που συνδέεται άμεσα με την ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Αρχικά Ανάκτορα του Όθωνα και του Γεωργίου, μετατράπηκε έναν αιώνα μετά την κατασκευή του σε Κτήριο της Βουλής και της Γερουσίας. Σήμερα είναι η Βουλή των Ελλήνων, ένα διαχρονικό σύμβολο που αποτελεί μέρος της συλλογικής μνήμης. Το ίδιο το Κτήριο στο πέρασμα των χρόνων άλλαξε, προσαρμόστηκε, εκσυγχρονίστηκε.

Η Βουλή είναι ο κορυφαίος δημοκρατικός θεσμός, μέσω του οποίου αντιπροσωπεύεται ο λαός δια των βουλευτών. Η Ολομέλεια της Βουλής αποτελείται από το σύνολο των Βουλευτών, οι οποίοι εκλέγονται στις βουλευτικές εκλογές. Οι εκλογές διεξάγονται κάθε τέσσερα χρόνια, εκτός αν η Βουλή διαλυθεί νωρίτερα. Το χρονικό διάστημα μεταξύ δύο εκλογικών αναμετρήσεων αποτελεί μία «Βουλευτική Περίοδο».

Στη Βουλή παρακολουθήσαμε από το θεωρείο μια συνεδρίαση με θέμα την αναθεώρηση του συντάγματος. Όχι μόνο είχαμε τη χαρά και την τύχη να μας καλωσορίσει και να μας προσφωνήσει ο Πρόεδρος της Βουλής, αλλά και να μας προβάλει το κανάλι της Βουλής, το οποίο είχε ζωντανή σύνδεση με τη Βουλή και παρουσίαζε τη συνεδρίαση για την αναθεώρηση του Συντάγματος.

Μετά το τέλος της συνεδρίασης παρακολουθήσαμε την αλλαγή της φρουράς των Ευζώνων. Ακόμη περιηγηθήκαμε στον Εθνικό κήπο της Αθήνας, αλλά και στο Ζάππειο. Επόμενη στάση μας ήταν ένα εμπορικό κέντρο, όπου όλοι ήμασταν ελεύθεροι να πάμε για φαγητό, να ψωνίσουμε στα καταστήματα του ή απλώς να περπατήσουμε στους χώρους του. Νωρίς το απόγευμα πήραμε το δρόμο της επιστροφής και γύρω στις 10μ.μ φτάσαμε στα Τρίκαλα.

Σίγουρα, η εκδρομή μας είχε μεγάλη επιτυχία. Όχι μόνο συνδύαζε την ψυχαγωγία, αλλά και τη γνωριμία και τη συνάντηση με τον πολιτισμό και την ιστορία της χώρας μας. Ευχόμαστε παρόμοιες εκδρομές να επαναληφθούν στο μέλλον. Ευχαριστούμε τους καθηγητές μας που μας συνόδευσαν και βοήθησαν να πραγματοποιηθεί η εκπαιδευτική μας εκδρομή στην Αθήνα και στη Βουλή των Ελλήνων.