ΘεσσαλίαΠρωτοσέλιδοΣωκράτης Φάμελος: Οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τη διαχείριση των υδατικών πόρων στη Θεσσαλία

Ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τέως Υπουργός, Σωκράτης Φάμελος, μίλησε για τη διαχείριση των υδατικών πόρων στη Θεσσαλία και ανέπτυξε τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στη διάρκεια συνέντευξης που διοργάνωσαν οι Ν.Ε της Θεσσαλίας στη Λάρισα:

O ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ παρακολουθεί διαχρονικά και όχι ευκαιριακά τη διαχείριση υδατικών πόρων στη Θεσσαλία και αναλαμβάνει πολιτικές πρωτοβουλίες και ως κυβέρνηση και ως αντιπολίτευση σε αυτή την κατεύθυνση.
Κατά τη διάρκεια του 2021 έχουμε αναλάβει πρωτοβουλίες και στη Βουλή και στη Θεσσαλία για αυτό το θέμα και για αυτό το θέμα έχω επισκεφτεί ξανά φέτος το καλοκαίρι τη Λάρισα.

Μας έκανε εντύπωση η πρόσκληση της Π.Ε.Δ. Θεσσαλίας για τη διεξαγωγή ημερίδας με τίτλο «Το Υδατικό πρόβλημα της Θεσσαλίας», υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Μας προκάλεσε εντύπωση η επιλογή της συγκεκριμένης χρονικής στιγμής, η δομή του προγράμματος της εκδήλωσης καθώς και οι προσκεκλημένοι ομιλητές σε αυτήν. Προκαλεί ενδιαφέρον και η μονομερής διαμόρφωση του προγράμματος.

Μας κάνει εντύπωση γιατί παρακολουθούμε το θέμα, δουλεύουμε για το κρίσιμο αυτό πρόβλημα, αλλά στην ημερίδα, δεν περιλαμβάνονται τα σημαίνοντα και ουσιαστικά θέματα που αφορούν στη διαχείριση υδάτων στη Θεσσαλία. Γιατί απλά έχουν τελματώσει.

Μιλώντας για το υδατικό πρόβλημα στη Θεσσαλία δεν συζητάμε για κάτι ασαφές, για μια γενική συζήτηση ιδεών. Αλλά για κάτι που είναι απόλυτα προσδιορισμένο, θεσμικά οργανωμένο, με υποχρεώσεις και χρονοδιαγράμματα, για έργα και μελέτες που έχουν απολύτως προσδιοριστεί από το ευρωπαϊκό και ελληνικό θεσμικό πλαίσιο.

Όμως από την αυριανή ημερίδα απουσιάζει
το σημείο ωρίμανσης και η επιτάχυνση των περιφερειακών υδατικών έργων καθώς και άλλων, τοπικού χαρακτήρα, που προβλέπονται και απαιτούνται είτε από τη μελέτη ΣΔΛΑΠ του 2014 είτε του 2017. Και
απουσιάζει και ο σχεδιασμός που έπρεπε εδώ και ένα χρόνο να αποτελεί βασικό θέμα συζήτησης στη Θεσσαλία, δηλαδή η αναθεώρηση του σχεδιασμού διαχείρισης λεκανών απορροής που πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στις 31.12 2021.

Δεν εντοπίσαμε να παρακολουθείται η πρόοδος και η αξιολόγηση της προόδου των έργων και των παρεμβάσεων (πχ εξοικονόμηση αρδευτικού νερού) τα οποία είναι απαραίτητα στο πλαίσιο των υφιστάμενων ευρωπαϊκών στρατηγικών για την αντιμετώπιση των υδατικών ζητημάτων της Θεσσαλίας.

Θυμίζουμε ότι το 2019 ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τη Θεσσαλία, σε συμφωνία με το ΣτΕ και τους Ευρωπαϊκούς κανόνες, σε συμφωνία με την περιβαλλοντική νομοθεσία και την επιστήμη, αλλά και με τις απαντήσεις του Ευρ. Δικαστηρίου σε προδικαστικά ερωτήματα που του τέθηκαν από το ΣτΕ για την απόφαση του 2014.

Ο σχεδιασμός αυτός περιλάμβανε την 1η Αναθεώρηση του Σχεδίου Διαχείρισης Λεκανών Απορροής [2017], το Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας [2018] και το Περιφερειακό Χωροταξικό Σχέδιο [2018] και ανατεθειμένη μελέτη για την Προσαρμογή στην Κλιματική Κρίση από την Περιφέρεια με βάση το σχετικό νόμο του 2016. Παρέδωσε δηλαδή τα εργαλεία που προσφέρουν διέξοδο πραγματικής ανάπτυξης και βιωσιμότητας στη Θεσσαλία, που όμως καθυστερούν πάρα πολύ στην εφαρμογή τους.

Δύο είναι τα βασικά προβλήματα :
Πρόοδος των έργων. Τα έργα τα οποία είχαν σχεδιασθεί και εγκριθεί με το Αναθεωρημένο Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής του 2017, προχωρούν με μεγάλες αδικαιολόγητες καθυστερήσεις. Μερικά από αυτά, κρίσιμης σημασίας- δεν έχουν ξεκινήσει καν.
2η Αναθεώρηση των ΣΔΛΑΠ. Σύμφωνα με την Οδηγία 2000/60, στο τέλος του 2021 πρέπει να ολοκληρωθεί η 2η Αναθεώρηση των ΣΔΛΑΠ. Η καθυστέρηση που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια, στο πρώτο σχέδιαο(2014 αντί για 2009), και στην πρώτη αναθεώρηση που έπρεπε να ολοκληρώνεται όταν η πρώτη μελέτη είχε μόλις κυρωθεί, στοίχησε πολύ στη χώρα μας.

Θυμίζουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν έγινε κυβέρνηση, παρέλαβε αιρεσιμότητα ύψους 2,5 δις ευρώ για την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση έργα ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης. Δεν ήταν δυνατή η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση κανενός έργου εάν δεν ολοκληρωνόταν η 1η Αναθεώρηση, όμως με την κύρωση του 2017 το εμπόδιο αυτό άρθηκε. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έλυσε αυτή τη καθυστέρηση. Σήμερα, η νέα μεγάλη καθυστέρηση της 2ης Αναθεώρησης μας δημιουργεί σοβαρότατη εντύπωση και ανησυχία. Δείχνει πολύ μεγάλη αδράνεια εκ μέρους του ΥΠΕΝ.

Βάσει χρονοδιαγράμματος που είχε δημοσιεύσει το Υπουργείο το 2019, το ΥΠΕΝ θα έπρεπε να είχε ήδη αναθέσει τις μελέτες για τα ΣΔΛΑΠ που θα εκπονήσει το ίδιο. Βάσει χρονοδιαγράμματος θα έπρεπε να έχει ήδη έρθει στη Θεσσαλία να παρουσιάσει το νέο Σχέδιο και να ξεκινήσει τη διαβούλευση.

Από τις σχετικές διοικητικές πράξεις που αναρτώνται όμως, προκύπτει ότι η προκήρυξη του Διαγωνισμού για την ανάδειξη του μελετητή, έγινε μόλις πριν λίγους μήνες, δηλ. τον Απρίλιο 2021 (αρ. πρωτ. ΥΠΕΝ/ΔΣΔΥΥ/35245/205/13-04-2021, ΑΔΑΜ: 21PROC008456812). Τα ΣΔΛΑΠ ακόμα και σήμερα δεν έχουν συμβασιοποιηθεί, απ’ ό,τι γνωρίζουμε.

Στην καλύτερη περίπτωση, και αν υποθέσουμε ότι οι μελέτες ξεκινούν τον Ιανουάριο του 2022, διαβούλευση για το Προσχέδιο Διαχείρισης για τη 2η Αναθεώρηση θα γίνει σε 12 μήνες από σήμερα. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων, στο τέλος του 2023 θα μπορούμε να μιλάμε για ένα νέο ΣΔΛΑΠ, με καθυστέρηση 2 ετών.

Δυστυχώς, αυτή είναι η πραγματικότητα, όσον αφορά στα στρατηγικά εργαλεία που η Πολιτεία και η κυβέρνηση της ΝΔ δεν προσφέρει στη Θεσσαλία. Εργαλεία που δεν προσφέρει διότι είναι προφανές ότι δεν θα προλάβει. Και αυτό είναι προφανές ότι αποτελεί μια τεράστια διάψευση από όποια σκοπιά και αν το διαβάσει κανείς. Αυτό έπρεπε να παρουσιαστεί αύριο στην ημερίδα, για να μην πω και ένα χρόνο νωρίτερα. Και προφανώς με εισήγηση από μελετητική ομάδα, θεσμική. Και όχι ακόμα μία γενική συζήτηση.

Πολύ φοβάμαι λοιπόν ότι η αυριανή ημερίδα θα είναι ακόμα μια χαμένη ευκαιρία για τη Θεσσαλία. Όταν έχουν περάσει δύο χρόνια χωρίς να ανατεθεί η μελέτη, και όπως θα δείτε, όταν καθυστερούν όλα τα σημαντικά έργα που παραδώσαμε ως κυβέρνηση για τη Θεσσαλία, δεν φτάνει να εκφράσουμε μόνο ανησυχία αλλά και να καταγγείλουμε και την αδράνεια και την προσπάθεια αποπροσανατολισμού. Δεν έχει ανάγκη η Θεσσαλία μία ακόμα φιέστα με μονομερή λίστα προσκεκλημένων.

Όμως, πέρα από την νέα αναθεώρηση, υπάρχει, όπως ανέφερα και το ζήτημα των ίδιων των έργων της Θεσσαλίας, έργων που περιλαμβάνονται στην 1η Αναθεώρηση που ισχύει και σήμερα. Από την πλευρά μας, με σκοπό να αναδείξουμε τις αναίτιες καθυστερήσεις και να πιέσουμε τους αρμόδιους Υπουργούς Αγρ. Ανάπτυξης, Μεταφορών και Υποδομών και Περιβάλλοντος, προς την επιτάχυνση των απαιτούμενων ενεργειών εκ μέρους τους, καταθέσαμε την υπ’ αριθμ. 7880/08-07-2021 Ερώτηση στη Βουλή με θέμα «Ποια η πρόοδος των υδατικών έργων στη Θεσσαλία», ζητήσαμε ενημέρωση και απολογισμό ενεργειών τους για συγκεκριμένα δρομολογημένα έργα.

Και τέθηκε και το ερώτημα εάν σκοπεύουν να επαναφέρουν το σενάριο της μεταφοράς νερού από τον Αχελώο μετά τις δύο Αποφάσεις του ΣτΕ (Ολομέλεια 2014 και Πέμπτο Τμήμα,2020). Μας δόθηκαν ορισμένες απαντήσεις από τα ΥΠΑΑΤ και ΥΠΟΜΕ στις 30/07 και στις 02/08, αλλά το κυρίως αρμόδιο ΥΠΕΝ με τη Γενική Γραμματεία Περιβάλλοντος που οφείλει να παρακολουθεί την εφαρμογή των ΣΔΛΑΠ της χώρας δεν είχε δώσει καμία απάντηση. Επειδή το θέμα ήταν κρίσιμο και χρειαζόμασταν και την απάντηση του ΥΠΕΝ, η Ερώτηση κατατέθηκε ως Επίκαιρη και έγινε συζήτηση στη Βουλή στις 27/09.

Εμείς, έχουμε προσπαθήσει-στο μέτρο των δυνατοτήτων που έχει η αντιπολίτευση- να δημιουργήσουμε έναν επίκαιρο κατάλογο έργων που δείχνει τον βαθμό ωριμότητας και τα μέτρα και τις ενέργειες που έλαβαν χώρα για κάθε έργο. Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι αργούμε πάρα πολύ.

Επιπλέον έχουν γίνει ελάχιστα για τη μείωση της κατανάλωσης αρδευτικού νερού, τα περισσότερα από τα έργα αργήσανε περισσότερο από δύο χρόνια μέχρι να ξεκινήσει η ωρίμανση τους. Και έχετε εσείς τη δυνατότητα να βρείτε και να κατανείμετε τις ευθύνες.

Πάντως δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη η αντιπολίτευση. Υπάρχουν υπεύθυνοι και φαίνεται στην σχετική αλληλογραφία που σας καταθέτουμε. Και μάλιστα εμείς ήρθαμε εδώ τον Ιούνιο και σας ενημερώσαμε αναλυτικά και για το ΣτΕ και για τη Μεσοχώρα και για τα έργα της 1ης αναθεώρησης.

Ένα βέβαια καινούριο στοιχείο που έχει προκύψει είναι ότι σε αρκετά έργα θα προχωρήσουν με ΣΔΙΤ. Δηλ. σκοπεύουν να προχωρήσουν με ιδιωτικοποίηση και της άρδευσης.

Όλα αυτά τα οποία διαπιστώνουμε – δηλ η μεγάλη καθυστέρηση στην υποχρέωση εκπόνησης του νέου Σχεδιασμού αλλά και η μεγάλη καθυστέρηση στην προώθηση των προβλεπόμενων δρομολογημένων έργων, στην ωρίμανση νέων αλλά και σε παρεμβάσεις για μείωση της αρδευτικής κατανάλωσης-μας δημιουργούν πολύ μεγάλη ανησυχία.

Θα έπρεπε σε αυτή τη φάση να προσδιοριστούν και έργα ήπιας παρέμβασης. Εκτός από τα πρόσθετα φράγματα που είχαν ήδη προσδιοριστεί στην Τρίτη Δέσμη του ΣΔΛΑΠ (τα φράγματα φράγμα Πύλης, Φράγμα Παλιοδερλί, Χαμηλό Φράγμα Μουζακίου, Φράγμα Καλούδα, Φράγμα Νεοχωρίτη, Ταμιευτήρες Καλού Νερού και Αγ. Αντωνίου, Ταμιευτήρας Κερασούλας Τρικάλων, Ρουφράκτης Τιτάνου). Συγκεκριμένα υπήρχε πρόβλεψη για έργα τεχνητού εμπλουτισμού υπόγειων υδάτων και λιμνοδεξαμενών σε πεδινές και λοφώδεις περιοχές. Ήδη στο ΥΠΕΝ το 2019 είχαμε προβλέψει αρχικά για έργα σε αυτή την κατηγορία.

Είχε υπογραφεί, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων προγραμματική σύμβαση μεταξύ του ΥΠΕΝ, της Εγνατία Οδός ΑΕ, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Δήμου Κιλελέρ και του Δήμου Λάρισας. Αφορούσε μελέτες για έργα τεχνητού εμπλουτισμού στην περιοχή Κιλελέρ, και για αρδευτικά έργα με άντληση νερού από τον ποταμό Πηνειό. Δύο χρόνια μετά και με αφορμή την ερώτηση που σας ανέφερα, το ΥΠΕΝ μας δήλωσε ότι η Εγνατία Οδός αποσύρθηκε τον Ιούνιο του 2020, και μόλις το Σεπτέμβριο του 2021 (δηλαδή 1 χρόνο μετά) το ΥΠΕΝ κατάφερε να υπογράψει νέες προγραμματικές συμβάσεις με τη ΔΕΠΑΝ, την Περιφέρεια και τους Δήμους με χρηματοδότηση από το ΠΔΕ του Υπουργείου Ανάπτυξης αυτή τη φορά.

Επιπλέον, και λόγω της απελευθέρωσης των πόρων του ΠΑΑ με την 1η αναθεώρηση του ΣΔΛΑΠ, εντάχθηκαν το 2019, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, σε χρηματοδότηση τα ακόλουθα έργα:

Κατασκευή υπολειπόμενων έργων μεταφοράς και διανομής νερού Λίμνης Κάρλας (Α΄Φάση): Kωδ. ΟΠΣΑΑ 0011462040, κόστους 16.000.000€.
Εγκατάσταση κεντρικών διωρύγων υπάρχοντος αρδευτικού δικτύου Ταυρωπού στην Π.Ε. Καρδίτσας: Κωδ. ΟΠΣΑΑ 0011347248, Κόστους 11.200.000€.
Κατασκευή ταμιευτήρα Λάρισας στη θέση Πουρναρίου- Αμπελακίων «Λιβαδότοπος»: Κωδ. ΟΠΣΑΑ 0011441045 κόστους 10.449.493€.
Εξορθολογισμός λειτουργίας υφιστάμενων δικτύων άρδευσης ΠΕ Τρικάλων: Κωδ. ΟΠΣΑΑ 0011069256 κόστους 12.000.000€.
Κατασκευή ταμιευτήρα στη θέση «Αγιόκαμπος- Λιβαδότοπος» Λάρισας: Kωδ. ΟΠΣΑΑ0011422044 κόστους 19.197.000€
Υπογειοποίηση εκσυγχρονισμός δικτύου αρδευτικών γεωτρήσεων ΤΟΕΒ Σελλάνων Καρδίτσας: Κωδ. ΟΠΣΑΑ 0011385042 κόστους 4.255.000€

ΣΥΝΟΛΟ προϋπολογισμού: 73.101.493€

Και η Περιφέρεια Θεσσαλίας, κυρίως το 2020, ενέταξε στο ΠΑΑ είκοσι δύο (22) αρδευτικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 27.116.279,73 €, γεγονός που δεν υποτιμούμε. Όμως υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις που στοιχίζουν στη Θεσσαλία. Καθυστερεί η ωρίμανση, θα καθυστερήσουν και οι εντάξεις, στη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027 έργων συμβατών με το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, θα καθυστερήσει και η δημοπράτηση και η υλοποίησή τους.

Και παράλληλα, διαπιστώνονται και μεγάλες ανάγκες και σε άλλες περιοχές της Θεσσαλίας, πέραν του Θεσσαλικού κάμπου, όπως π.χ. στη Μαγνησία. Είναι απαραίτητο νέες προτάσεις και έργα να εξεταστούν ως προς το κόστος και την αποτελεσματικότητά τους και να εξεταστεί η ένταξη στο νέο ΣΔΛΑΠ.

Ενόψει λοιπόν, της αυριανής ημερίδας της Π.Ε.Δ. θεωρούμε απαραίτητο να υπενθυμίσουμε όχι μόνο την αντίδρασή μας αλλά και τα θέματα. Από ότι είδαμε αυτά που έχει ανάγκη η Θεσσαλία δεν είναι στο πρόγραμμα. Αν μας είχαν ζητήσει πρόταση, είναι προφανές ότι θα βοηθούσαμε. Εμείς σας ενημερώσαμε για το ΣτΕ σε σχέση με το ΣΔΛΑΠ και για το φράγμα της Μεσοχώρας. Ποτέ δεν το κρύψαμε και ότι ξέρουμε και ότι μπορούμε. Στο ίδιο ξενοδοχείο σας τα λέγαμε τον Ιούνιο.

Αλλά προφανώς δεν είναι το μόνο πεδίο στο οποίο η κυβέρνηση Μητσοτάκη κρίνεται ακατάλληλη. Και με το θέμα της δημόσιας υγείας και με το θέμα της ακρίβειας και της νέας φτώχειας, αν προσθέσουμε και τις καλοκαιρινές πυρκαγιές, είναι προφανές ότι έχει αποδειχτεί σε πολύ πιο κρίσιμα ζητήματα η ανεπάρκεια και η αντιλαϊκή πολιτική. Και το τελευταίο δώρο στους Θεσσαλούς αγρότες είναι οι νέοι λογαριασμοί ρεύματος. Ο Μποναμάς με υπογραφή Μητσοτάκη-Χατζηδάκη-Σκρέκα είναι από 1.000 έως 2.500 ευρώ σε κάθε λογαριασμό αρδευτικού νερού.

Αυτό που θα έπρεπε να έχουν κάνει το ΥΠΕΝ και η Περιφέρεια Θεσσαλίας, είναι να έχουν καλέσει μια συζήτηση για τη 2ης Αναθεώρηση του ΣΔΛΑΠ, ήδη με επεξεργασμένο προσχέδιο, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα. Ταυτόχρονα, θα έπρεπε να έχουν προκαλέσει μια συζήτηση εδώ και πάρα πολύ καιρό για την πρόοδο των έργων του προηγούμενου Σχεδίου. Αυτά είναι η πραγματική περιουσία, η λύση της Θεσσαλίας.

Έτσι εξασφαλίζεται η περιβαλλοντική ισορροπία, το υδατικό ισοζύγιο και η βιωσιμότητα των παραγωγών. Φαίνεται ότι δεν έχουμε λάβει μαθήματα και ότι η κλιματική κρίση δεν μας δίνει μαθήματα, παρότι η Θεσσαλία υπέφερε πρόσφατα από τον ΙΑΝΟ.

Το διαπιστώνουμε αυτό, καθώς το Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας μπορεί να θεωρηθεί και είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ αγνοούμενο, καθώς σημειώνει επίσης μεγάλες καθυστερήσεις, όπως και το ΣΔΛΑΠ. Εμείς οφείλουμε, να συνεισφέρουμε στη δημόσια συζήτηση και να καταθέσουμε δημόσια σήμερα αυτά τα ζητήματα.

Θα συζητήσει η Π.Ε.Δ. για την πορεία της Αναθεώρησης των Σχεδίων Λεκανών Απορροής;
Θα συζητήσει το Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας και την υλοποίησή του;
Θα συζητήσει για την πρόοδο των έργων; Για την προτεραιοποίηση και την υλοποίηση όσων περιλαμβάνει το εγκεκριμένο ΣΔΛΑΠ και την ωρίμανση των υπολοίπων;

Εμείς στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, έχουμε φτιάξει ένα κατάλογο, σας δίνουμε και τις απαντήσεις των Υπουργείων, αλλά βλέπουμε ότι σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις στην εξέλιξη τους. Και αφού δεν το κάνει η κυβέρνηση θα το κάνουμε εμείς. Και θα καλέσουμε όλους τους φορείς της Θεσσαλίας και δεν θα αποκλείσουμε εμείς κανένα. Με κατάλογο έργων και το λόγο σε όλους τους Δημάρχους και τους παραγωγούς. Εμείς θα συνεχίσουμε γιατί σεβόμαστε το Σύνταγμα, σεβόμαστε το ΣτΕ, σεβόμαστε τους Ευρωπαϊκούς και επιστημονικούς κανόνες.

Η συζήτηση που φαίνεται να υποκινείται, σε τοπικό επίπεδο, σε σχέση πάλι με την εκτροπή του Αχελώου είναι σπατάλη χρόνου, ανθρώπινου δυναμικού και χρημάτων. Δεν βοηθάει τη Θεσσαλία. Είναι σπατάλη πόρων που πρέπει να διατεθούν για να υλοποιηθούν τα έργα της Θεσσαλίας. Η εκτροπή του Αχελώου έχει κλείσει, και με την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ το 2014 και με την πρόσφατη απόφαση 2228/2020 του ΣτΕ που κατοχύρωσε το αναθεωρημένο ΣΔΛΑΠ Θεσσαλίας, απορρίπτοντας τις προσφυγές της Περιφέρειας και της ΠΕΔ Θεσσαλίας. Ακόμα και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, παρά τις δηλώσεις του τα προηγούμενα χρόνια, το παραδέχθηκε αυτό στην Συνέντευξή του στη ΔΕΘ φέτος, αναφέροντας ότι:

«Η διαχείριση των υδάτων στον Θεσσαλικό κάμπο είναι μία πολύ πονεμένη ιστορία. Νομίζω ότι με την ελπίδα ενός έργου τεχνικά και συνταγματικά εξαιρετικά δύσκολου, της μερικής εκτροπής, δηλαδή της μεταφοράς νερού από τη Δυτική στην Ανατολική Ελλάδα σπαταλήσαμε πολύ νερό. Και σήμερα ακόμη έχουμε τεράστιες απώλειες στα δίκτυα και οι παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν πρώτα από όλα σε αυτή την κατεύθυνση. Να δούμε πως μπορούμε να διαχειριστούμε καλύτερα το νερό το οποίο έχουμε. Να δούμε αν έχουμε τη δυνατότητα νομικά να απεμπλέξουμε το έργο αυτό που πιστεύω ότι έχει χρησιμότητα επί της αρχής και σίγουρα τμήματα όπως το φράγμα της Μεσοχώρας, ως υδροηλεκτρικό έργο πρέπει να λειτουργήσει, αφού έχουμε δαπανήσει πάνω από 500 εκ. € και χρειαζόμαστε παραπάνω ηλεκτρική ενέργεια. Θυμίζω ότι και τα νερά είναι ανανεώσιμη πηγή ενέργειας»
…».

Πρέπει πλέον η Θεσσαλία να συζητά για τα πραγματικά επίδικα. Ποια τοπικά έργα, πώς επιταχύνονται, πώς αντιμετωπίζονται οι καθυστερήσεις. Εμείς θα προβούμε σε πρωτοβουλίες για την πρόοδο των έργων και για την Αναθεώρηση που φαίνεται τελικά ότι θα την κάνει η επόμενη Κυβέρνηση. Δεν μπορούμε να υποτιμήσουμε ότι υπάρχει τελικά και ένα θέμα ευθύνης.

Φαίνεται ότι κόμματα και πολιτικές δυνάμεις αλλά και πρόσωπα της αυτοδιοίκησης δεν συνεισέφεραν μέχρι τώρα με την επάρκεια και την ταχύτητα που θα έπρεπε στην ευρωπαϊκή κατεύθυνση στο ζήτημα της διαχείρισης των υδάτων και εξακολουθούν να μην συνεισφέρουν στις ανάγκες της Θεσσαλίας. Σας το έχουμε πει επανειλημμένα και είμαι απόλυτα σίγουρος. Όποιο πολιτικό πρόσωπο δεν θέλει ή δεν μπορεί να δουλέψει για τη Θεσσαλία καταφεύγει στην καραμέλα του Αχελώου. Εμείς κάναμε τη δύσκολη επιλογή. Και έχουμε επιβεβαιωθεί σε όλα τα επίπεδα.

Copyright 2021

Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Το περιεχόμενο της σελίδας καθώς και οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του εκδότη.
Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση περιεχομένου χωρίς έγγραφη άδεια.

Μέλος του eMedia