ΤρίκαλαΚυριάκος Βελόπουλος: «Αφύλακτες ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις στα Τρίκαλα»

Το ζήτημα των αφύλακτων ισόπεδων σιδηροδρομικών διάβασεων στα Τρίκαλα έφερε προς συζήτηση με ερώτηση του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τον κ. Υπουργό Εσωτερικών, ο πρόεδρος της ΕΛΛΗΝΙΚΉΣ ΛΥΣΗΣ Κυριάκος Βελόπουλος.

Στο ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας λειτουργούν 42 διαβάσεις φυλασσόμενες από προσωπικό, ακόμη 500 διαθέτουν Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ), ενώ περίπου 300 παραμένουν αφύλακτες. Οι υπόλοιπες διαθέτουν μόνο σήμανση, αλλά όχι μπάρες. Έχει παρατηρηθεί ότι το 65% των ατυχημάτων στο δίκτυο του ΟΣΕ σημειώνεται σε αφύλακτες διαβάσεις με εμπλοκή Ι.Χ. Τα σιδηροδρομικά ατυχήματα στη χώρα μας ανέρχονται κατά μέσον όρο σε 30 ετησίως από τα οποία 12 άτομα χάνουν τη ζωή τους και 16 τραυματίζονται. Θύματα είναι κυρίως επιβαίνοντες σε αυτοκίνητα, πεζοί αλλά και ζώα.

Απο την επισκόπηση πρόσφατων δικαστικών αποφάσεων των ελληνικών δικαστηρίων το 70-80% της συνυπαιτιότητας στο ατύχημα που σημειώνεται σε αφύλακτη διάβαση χωρίς σήμανση και κινητούς φράκτες ανήκει στον οδηγό Ι.Χ αυτοκινήτου, ενώ το 20-30% ανήκει στον ΟΣΕ, ο οποίος έχει παραλείψει να τοποθετήσει κινητά φράγματα στη διάβαση που βρίσκεται κοντά σε κατοικημένη περιοχή, όσο και στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας.

Στα Τρίκαλα, υπάρχουν αυτή τη στιγμή επτά (7) ισόπεδες διαβάσεις, ανά 1 χλμ μεταξύ τους (με μπάρες και φωτεινούς σηματοδότες) και άλλες δέκα (10) περίπου αυθαίρετες που δημιουργήθηκαν από ανθρώπινες παρεμβάσεις στην περίφραξη. Επισημαίνεται επίσης ότι έχουν διαπιστωθεί προβλήματα στις μπάρες στις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις στην Καλαμπάκα και συγκεκριμένα στην είσοδο αυτής από Τρίκαλα, όπου οι μπάρες φρακάρουν και σχηματίζονται ουρές οχημάτων που φτάνουν εκατοντάδες μέτρα. 

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με μαρτυρίες των περιοίκων, επικίνδυνη έχει αποδειχθεί η διάβαση της οδού Πύργου κυρίως λόγω της λειτουργίας του οδικού φαναριού ανεξάρτητα και πολλές φορές με αντίθετη ένδειξη ως προς το Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ).

Πρόβλημα υπάρχει και στην διάβαση του περιφερειακού, ενός έργου που σχεδιάστηκε από την αρχή λανθασμένα, χωρίς δηλαδή πρόβλεψη ανισόπεδης διάβασης. Η μεταφορά στον περιφερειακό του υφιστάμενου ΑΣΙΔ, που μέχρι τώρα εξυπηρετεί τους κατοίκους στο Κηπάκι δεν μπορεί να αποτελέσει λύση, αφού θα δημιουργήσει πρόβλημα στην επικοινωνία της γειτονιάς με την υπόλοιπη πόλη.

Επίσης και στην ισόπεδη διάβαση της Θεόπετρας, όπου συναντάται η εθνική οδός Τρικάλων Καλαμπάκας με τη σιδηροδρομική γραμμή ελλοχεύει μεγάλος κίνδυνος. Στο σημείο αυτό είναι πραγματικά σχεδόν αδύνατο να δοθεί εφικτή και ασφαλής λύση με ισόπεδη διάβαση. Ήδη από το 2008 τεχνική εταιρία ενημέρωνε τον ΟΣΕ ότι η τοποθέτηση ΑΣΙΔ σε μια ισόπεδη διάβαση, όπου συναντάται μία σιδηροδρομική γραμμή με τρένα που κινούνται με ταχύτητα 150 χλμ/ώ και ένας αυτοκινητόδρομος πλάτους 44μ., όπου τα αυτοκίνητα κινούνται με την ίδια περίπου ταχύτητα, “δεν είναι δυνατό να αποτρέψει μελλοντικά ατύχημα και μάλιστα σοβαρότατο”.

Κατόπιν τούτων ερωτάσθε, κ. Υπουργοί:

  1. Τί μέτρα θα λάβετε ώστε να στελεχωθεί με επιπλέον άτομα το προσωπικό φύλαξης διαβάσεων του ΟΣΕ και να ενισχυθούν οι υποδομές για την απαραίτητη φύλαξη των διαβάσεων με κινητούς φράκτες και σήμανση, ώστε να μην θρηνήσουμε επιπλέον ανθρώπινες ζωές;
  2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να κλείσουν άμεσα όλες οι «τρύπες» που έχουν ανοίξει ένθεν κακείθεν των σιδηροδρομικών γραμμών, πριν θρηνήσουμε και άλλα θύματα; 

Copyright 2021

Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Το περιεχόμενο της σελίδας καθώς και οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του εκδότη.
Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση περιεχομένου χωρίς έγγραφη άδεια.

Μέλος του eMedia