Site icon trikalafocus.gr

«Η φύση το Καλοκαίρι» από το ΚΔΑΠ «Φρούριο» του Δ. Τρικκαίων

Θερινή δράση ουσίας ολοκλήρωσε το ΚΔΑΠ  «ΤΟ ΦΡΟΥΡΙΟ» του Δήμου Τρικκαίων  και θέμα «Η φύση το Καλοκαίρι». Με αφορμή αυτή τη δράση, μέσα από την εκπόνηση Περιβαλλοντικού Σχεδίου Εργασίας (PROJECT), ανταποκρινόμενο και  στον επιμέρους στόχο των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, προωθήθηκε η ευαισθητοποίηση των παιδιών για το Περιβάλλον.

Όπως αναφέρει η υπεύθυνη του ΚΔΑΠ ΦΡΟΥΡΙΟ κ. Μαρία Παλάβρα, (συντόνισε και οργάνωσε το πρόγραμμα):
Το συγκεκριμένο Σχέδιο Εργασίας (project) αναπτύχθηκε μέσα από τη σύνθεση των οργανωμένων δραστηριοτήτων της δομής. Πρόκειται για διαθεματική προσέγγιση μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και δράσεις. Η επιλογή του θέματος έγινε μέσα Ιουνίου και η δράση ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 31 Ιουλίου. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από όλες τις ηλικιακές ομάδες παιδιών (5 έως 12 ετών), με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών-παιδαγωγών της δομής.

Οι μέθοδοι που εφαρμόστηκαν ήταν η ομαδοσυνεργατική και η βιωματική μάθηση. Η τέχνη και οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η παρατήρηση, ο προβληματισμός-συζήτηση, ο διάλογος, η δραματοποίηση, οι περίπατοι στη γειτονιά, τα παιχνίδια ρόλων και έκφρασης, η πηλοπλαστική, η ζωγραφική, το κολάζ και τα σύγχρονα μέσα τεχνολογίας.

Τα παιδιά παρατήρησαν, μελέτησαν, ανακάλυψαν τη φανερή και κρυφή ομορφιά της φύσης του Καλοκαιριού. Εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν με μεράκι.

Σκοπός του προγράμματος ήταν η γνωριμία με την φύση του Καλοκαιριού  και η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε σχέση με την προστασία και την αειφορία του Περιβάλλοντος.

Οι θεματικές ενότητες που αναπτύχθηκαν ήταν: «Κήπος και Ανθοφορία», «Θάλασσα και αναψυχή», «Το βουνό», «Περίπατοι και παιχνίδια», «Υγιεινή διατροφή με φρούτα», «Ο κύκλος του νερού», «Μουσικές Διαδρομές», «Παιχνίδια και Άθληση».

Οι στόχοι ήταν οι κάτωθι:

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΙ  ΣΤΟΧΟΙ:

Αξιολόγηση του Σχεδίου Εργασίας – Συμπεράσματα:

  1. Αξιοποίησε, εμπλούτισε με λεξιλόγιο και γνώσεις (σχετικά με τη φύση).
  2. Έδωσε πολλές ευκαιρίες στα παιδιά να ασχοληθούν με τη δραστηριότητα της επιλογής τους (ζωγραφική, παιχνίδια, τραγούδια, κατασκευές, κ. ά.)
  3. Συνέβαλε στην ανάπτυξη του προφορικού λόγου, μέσα από την κατάθεση εμπειριών και τη συμμετοχή των παιδιών σε επικοινωνιακές καταστάσεις (δραστηριότητες, περίπατοι).
  4. Συντέλεσε στην ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης και αποτέλεσε τη βάση για την εξέλιξή τους σε ενεργούς πολίτες (ευαισθησία, αγάπη, φροντίδα, υπευθυνότητα για το περιβάλλον).
  5. Βοήθησε στην απόκτηση επικοινωνιακών δεξιοτήτων (αγωγή διαλόγου).
  6. Συνέβαλε στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.

Η δυσκολία που συναντήσαμε και ξεπεράσαμε ήταν ο συντονισμός των ηλικιακών ομάδων.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με διασκεδαστικά παιχνίδια στην αυλή μας με νερό (όπως : νεροκουβαλητές, νεροδρομίες, νεροβόμβες, νερό στα τυφλά, κ. ά.).

Ακολούθησε γευσιγνωσία με δροσερό καρπούζι, το φρούτο του Καλοκαιριού.

Τέλος, η καλλιτεχνική έκφραση των παιδιών ήταν η δημιουργία μιας καλοκαιρινής κάρτας με κολάζ και ζωγραφική, όπου ευχήθηκαν: 

«Καλοτάξιδο Καλοκαίρι 2020».

Exit mobile version