Site icon trikalafocus.gr

Πυρά Σάκη Παπαδόπουλου στην κυβέρνηση για το πολυνομοσχέδιο

Προβληματιστήκαμε αρκετά για τους λόγους που οδήγησαν τη Κυβέρνηση  να καταθέσει  κατεπειγόντως, με αβάσταχτη ελαφρότητα, ένα πολυνομοσχέδιο 160 άρθρων 14 Υπουργείων. Μετά τη συζήτηση στις Διαρκείς Επιτροπές Κοινωνικών Υποθέσεων και Οικονομικών, καταλήγουμε στο συμπέρασμα οτι η Κυβέρνηση ήθελε :

Η Κυβέρνηση ήθελε : 

Αποδείξεις  άλλωστε για την αδιαφορία της Κυβέρνησης να χρηματοδοτήσει προτεραιότητες και κοινωνικές ανάγκες της σημερινής περιόδου δόθηκαν και στην μονοκομματική ψήφιση ενός Προϋπολογισμού για το  2021 προσαρμοσμένου στις ιδεοληψίες της, στις νεοφιλελεύθερες δοξασίες τους.

Απο το 1ο και το 5ο άρθρο,  η Κυβέρνηση δείχνει οτι έχει την αυταπάτη οτι η αναγκαιότητα της λήψης δειγμάτων βιολογικού υλικού και άμεσης εκτέλεσης  δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων απο τις ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού, καθώς και για την ηλεκτρονική καταγραφή στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών, θα λήξει στα τέλη Μαρτίου του 2021, λόγω των εμβολιασμών που θα προηγηθούν.  Η λειτουργία των ΚΟΜΥ λήγει και αυτή την 31/3/2021. Τεράστιο λάθος. Η πανδημία θα αργήσει να λήξει, με γνωστό οτι μπορεί να υπάρξει και 3ο κύμα, αλλά και μεταλλαγμένες μορφές του κορονοϊού. 

Η κυβερνητική ανευθυνότητα συνεχίζεται και με τις ρυθμίσεις του 2ου άρθρου για τα δωρεάν τεστ. Η Κυβέρνηση αδιαφορεί για την δωρεάν ηλεκτρονική συνταγογράφηση του μοριακού ελέγχου στους πολίτες που εμφανίζουν ύποπτη συμπτωματολογία και ο θεράπων γιατρός τους αναλαμβάνει την ευθύνη του ελέγχου. Διαπιστώνουμε οτι στον προϋπολογισμό του 2021 η χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ μειώνεται κατά 308 εκατ. Ευρώ. Έτσι, η Κυβέρνηση αναθέτει την ευθύνη της ανίχνευσης στον ΕΟΔΥ και μόνον στις ΚΟΜΥ, στα επιλεγμένα 161 υποστελεχωμένα ΚΥ και στις Υγειονομικές Μονάδες των Ενόπλων δυνάμεων, αγνοώντας και τους ιδιώτες γιατρούς και τα ΠΙ στις δυσπρόσιτες περιοχές και τις 127 ΤΟΜΥ. Η ανεπαρκής ιχνηλάτηση του ΕΟΔΥ για την έγκαιρη αξιολόγηση της επιδημιολογικής κατάστασης της χώρας, καταφαίνεται με την αιφνίδια έκρηξη υπερβολικού αριθμού κρουσμάτων στη Θεσ/νίκη, στις Σέρρες, στη Δράμα, στη Λάρισα, στη Κατερίνη,  στη Πέλλα, στην Ημαθία, στη Φλώρινα, και βέβαια στην Ελευσίνα, στον Ασπρόπυργο, στη Μάνδρα της Δυτικής Αττικής και στη Κοζάνη που μπαίνουν σε ασφυκτική καραντίνα χωρίς να γνωρίζουμε τις εστίες υπερμετάδοσης που μπορεί να είναι στα εργοστάσια της περιοχής, που και σε άλλες περιοχές ήταν εστίες υπερμετάδοσης όπως και οι εργάτες γής, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, οι Συνοικισμοί ΡΟΜΑ και προσφύγων, οι Οίκοι Ευγηρίας, τα σχολεία, στρατόπεδα, εκκλησίες… Η χρησιμότητα της σωστής ιχνηλάτησης αποδεικνύεται στην Αυστραλία. Η Μελβούρνη έχει μηδενικό αριθμό κρουσμάτων, ενω στο Σίδνευ λήφθηκαν μέτρα καραντίνας μετά απο αιφνίδια ανίχνευση μεγάλου αριθμού κρουσμάτων. 

Με τα άρθρα 9, 10,11,12,13,14,15,16,  παρατείνεται έως 31/3/ η πρόσληψη επικουρικών λειτουργών του ΕΣΥ και του ΕΟΔΥ, η απαράδεκτη μετακίνηση του προσωπικού των ΤΟΜΥ – των Φορέων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και των επικουρικών, η παράταση της σύμβασης των ιδιωτών οικογενειακών γιατρών και της εργασίας ορισμένου χρόνου γιατρών για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω της πανδημίας, η απασχόληση ιδιωτών γιατρών στα Δημόσια Νοσοκομεία. 

Με το άρθρο 21 παρατείνεται εως 31/3/ η μετατροπή χρήσης κλινών Ιδιωτικών Νοσηλευτηρίων για τη καταπολέμηση της διασποράς, με το 22 η αναγκαστική διάθεση χώρων στο Δημόσιο, με το 23 η επίταξη κινητών πραγμάτων, αναλωσίμων και μη, με το 24 η επίταξη σκαφών για τη διακομιδή ασθενών. Σημειώνουμε την αντίθεσή μας με τη κυβερνητική πρακτική να μην προχωρά στην έγκαιρη επίταξη μεγάλων Ιδιωτικών Νοσηλευτηρίων – όπως του ΔΙΑΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥ στη Θεσ/νίκη, για να αποφευχθεί η επικίνδυνη μετακίνηση ασθενών απο Νοσοκομεία της Βόρειας Ελλάδας και της Θεσσαλίας σε Νοσοκομεία της Κεντρικής και Νότιας Ελλάδας, καθώς και την αντίθεσή μας στην άρνηση Ιδιωτικών Κλινικών να νοσηλεύσουν και περιστατικά COVID.

Με το άρθρο 33 νομιμοποιούνται οι δαπάνες υπηρεσιών σίτισης – καθαριότητας – φύλαξης στα Νοσοκομεία που παρέχονται απο ιδιωτικά συνεργεία. 

Με το άρθρο 46 η Κυβέρνηση ρυθμίζει μέχρι 30/11/2022 τη δυνατότητα υπέρβασης του 48ώρου εβδομαδιαίας απασχόλησης των γιατρών του ΕΣΥ, με αιτιολόγηση για τους ελέγχους των Ευρωπαϊκών Οργάνων τις έκτακτες ανάγκες της πανδημίας και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων προσλήψεων ειδικευμένων γιατρών του ΕΣΥ. Η υπέρβαση του 48ώρου για να μην υπάρξουν κοινοτικά πρόστιμα, απαιτεί μεγάλο αριθμό μόνιμων προσλήψεων (υπολογίζονται απο την ΟΕΝΓΕ άνω των 5.000), ζήτημα πάρα πολύ σημαντικό και για το οποίο ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης δεν δείχνει κανένα πραγματικό ενδιαφέρον, καθώς ούτε τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ για μόνιμες προσλήψεις, δεν προωθεί.   

Με τα άλλα άρθρα, η Κυβέρνηση βρίσκει την ευκαιρία να θεσμοθετήσει ρυθμίσεις άλλων 13 Υπουργείων που μπορούσε να τις προωθήσει με τη κανονική κοινοβουλευτική διαδικασία. Καταθέτουμε τις ενστάσεις μας  για πολλές ρυθμίσεις, όπως :  

Καταψηφίζουμε τα άρθρα με τα οποία ρυθμίζεται : 

Καταθέτουμε επιφυλάξεις : στα άρθρα 58 και 66 του Υπουργείου Οικονομικών, στα άρθρα 71 και 73 του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στα άρθρα 112 και 114 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στα άρθρα 124, 125,151 του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, στα άρθρα 130, 133 και 134 του Υπουργείου Δικαιοσύνης 

Καταθέτουμε και ερωτήματα, όπως :

Εμείς, συνειδητοποιώντας τις προκλήσεις, τα καθήκοντα και τις δυνατότητες αυτής της εποχής, με επίγνωση των προτεραιοτήτων της παρούσας ιστορικής περιόδου θα αξιοποιούσαμε τις συνεδριάσεις της Βουλής, τη διαβούλευση με τα άλλα Κόμματα – κυρίως του προοδευτικού χώρου, με τους Φορείς, με τη κοινωνία, για να δώσουμε λύσεις σε πολύ σημαντικά ζητήματα : 

Οι παρεμβάσεις αυτές, καθώς και το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν τη παραγωγική ανασυγκρότηση, τη δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη, αποτελούν τη βάση για την οικοδόμηση του πολιτικού και κοινωνικού μετώπου για την προοδευτική εναλλακτική κυβερνητική λύση, όποτε κι αν γίνουν οι επόμενες εκλογές. 

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΑΚΗΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ 

Exit mobile version